Сайт |
stopbullying.com.ua |
UNICEF |
учні, вчителі, батьки |
Психологічне та фізичне насилля серед дітей шкільного віку, його види і поради батькам, педагогам та дітям як діяти у складних ситуаціях |
|
Посібники/дослідження |
Булінг - ми всі можемо допомогти це зупинити |
Міністерство освіти Онтаріо |
батьки учнів початкової освіти , базової та профільної середньої освіти |
природа булінгу, його види, поради школам щодо "стратегії безпечної школи" |
|
Не смійся з мене |
Програма "Повага дією" |
педагогічні працівники |
посібник для вчителя із формування атмосфери уваги, співчуття і співпраці у класі |
|
Не смійся з мене:просвітницько-профілактична програма тренінгових занять |
Програма «Повага дією» |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
поради практичним психологам та соціальним педагогам щодо профілактики та корекції нетолерантної, агресивної, насильницької поведінки, створення атмосфери уваги, співчуття і співпраці у дитячому колективі |
|
Стоп шкільний терор. Як зупинити дитяче насилля |
Український інститут дослідження екстремізму |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
особливості булінгу в шкільному віці, профілактика та протистояння булінгу |
|
Небезпечні квести для дітей: профілактика залучення |
Національна академія педагогічних наук України
Український науково-методичний центр практичної
психології і соціальної роботи
Національна поліція України
ГО «Ла Страда–Україна»
Дитячий Фонд ООН (ЮНІСЕФ) |
вчителі, психологи |
методичні рекомендації щодо профілактики суїцидальної поведінки серед дітей |
|
Корекційно-розвиткова програмаформування стійкості до стресуу дітей дошкільного віку та школярів«БЕЗПЕЧНИЙ ПРОСТІР |
НаУКМА,
Український навчально-методичний центр практичної психології і соціальної роботи
НАПН УКРАЇНИ |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
програмапідвищення стійкості до переживання наслідків стресу дошкільнятами і школярами після психотравматичних подій |
|
Розбудома миру. Профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації: соціально-педагогічний аспект |
Національна академія педагогічних наук України
Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи
Харківський національний педагогічний університет ім. Г.С. Сковороди
Громадська організація «Ла Страда – Україна» |
вчителі, практичні психологи |
практичні
поради із профілактики та вирішення конфліктів мирним шляхом і запровадження медіації та відновних
практик у навчальному закладі. |
|
Навчіть дитину захищатися |
Всеукраїнська благодійна організація «Український фонд «Благополуччя дітей» |
вихователі, вчителі початкових класів, психологи, батьки |
аналіз проблеми сексуального насильства щодо дітей, застосування сучасних інтерактивних методів та підходів як складової частини загального виховного процесу |
|
|
Концепція школи, дружньої до дитини |
Інститут проблем виховання НАПН України |
учні, вчителі, батьки |
формування освітнього середовища, зважаючи на інноваційні вимоги до його розвитку, запити особистості та потреби суспільства, держави, а також шляхи і засоби створення Школи, дружньої до дитини, у теоретико-методологічній, технологічній та організаційній площинах |
|
|
Формування превентивного виховного середовища загальноосвітнього навчального закладу |
Інститут проблем виховання НАПН України |
вчителі |
теоретико-методологічні засади ство-
рення превентивного виховного середовища закладу загальної середньої освіти |
|
|
Міжсекторальна взаємодія в умовах превентивного виховного середовища |
Інститут проблем виховання НАПН України |
вчителі |
теоретичні та методичні основи міжсек-
торальної взаємодії в освіті |
|
|
Управління гнівом |
Проект «Реформування системи кримінальної юстиції щодо неповнолітніх в Україні» |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
поради практичним психологам та соціальним педагогам щодо роботи з підлітками групи ризику, в яких спостерігається схильність до розвитку
проблемної поведінки |
|
|
Будуємо майбутнє разом: програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді |
UNICEF,
Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» |
вчителі, психологи, соціальні працівники |
програма спрямована на
формування
належного рівня усвідомленості підлітками, молодими людьми власної
ціннісної сфери, розуміння та прийняття цінн
остей іншої людини, почуття
відповідальності за власне життя |
|
|
Програма тренінгових занять «Організація роботи з розв’язання проблем насильства в школі» |
Редакційна група: Алєксєєнко М.К., Дендебера М.П, Соловйова О. Д. |
діти, батьки та педагоги |
Попередження насильства щодо дітей в школі |
|
|
Програма тренінгових занять «СТОП-Булінг» |
Укладачі: Кацалап В.В., Савкова І.О. |
Для учнів 5-11 класів |
орієнтована на профілактику та корекцію проявів некерованої агресивності та насилля в шкільному середовищі |
|
|
Комплексна програма соціально-психологічного тренінгу «Нове покоління» |
Укладач: Гончарова-Чагор А.О. |
Для учнів 5-11 класів |
орієнтована на профілактику та корекцію проявів некерованої агресивності та насилля в шкільному середовищі |
|
|
КІБЕР-БУЛІНГ АБО АГРЕСІЯ В ІНТЕРНЕТІ: СПОСОБИ РОЗПІЗНАННЯ І ЗАХИСТ ДИТИНИ |
Найдьонова Л.А. |
Методисти, вчителі, психологи, соціальні педагоги |
Методичні рекомендації |
|
|
Організація роботи з розв’язання проблеми насильства в школі |
Всеукраїнська громадська організація «Жіночий консорціум України» |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
методичні рекомендації щодо попередження насильства над дітьми |
|
Статті/корисні посилання |
Булінг у школі: в небезпеці педагог |
Ольга Кляпець, старший науковий співробітник лабораторії соціальної психології особистості Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, кандидат психологічних наук |
вчителі, батьки |
шкільне насилля у ставленні учнів до педагогів |
|
Булінг у школі: чому діти цькують дітей і що з цим робити |
Олена Ратінська, дитячий психолог, гештальт-терапевт, голова відділення дитячої психології Київського Гештальт Університету |
вчителі, батьки |
насильство серед дітей у школі |
|
Цькування вчителів в українських школах |
Богдан Петренко, заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму |
вчителі |
шкільне насилля у ставленні учнів до педагогів |
|
Проблема булінгу очима підлітка |
Спецпроект "Безпечна школа" |
учні |
насильство серед дітей у школі , його причина і поради підліткам |
|
Як виявити жертву цькування у школі. Алгоритм для батьків |
Богдан Петренко, заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму, спецпроект "Безпечна школа" |
батьки |
причини насильства серед дітей у школі |
|
Stop-булінг. Три проблеми батьків, які впливають на дитячу агресію |
Микола Кулеба, Уповноважений президента з прав дитини, спецпроект "Безпечна школа" |
батьки |
насильство серед дітей у школі та проблеми в поведінці батьків, які впливають на породження дитячої жорстокості та агресії |
|
Безпечна школа. Маски булінгу |
Юлія Ларіна, дитячий психолог, спецпроект "Безпечна школа" |
вчителі, батьки |
причини булінгу і поради батькам, як допомогти дитині |
|
Коли вашу дитину цькують |
Ольга Адажій, дитячий психолог Федерації Крав-мага Україна, спецпроект "Безпечна школа" |
батьки |
основні види шкільного булінгу та як йому протидіяти |
|
Булінг, або шкільне цькування: налякати поліцією не вдасться, що ж робити? |
Ольга Комарова, Радіо Свобода |
вчителі, батьки |
булінг у школі та протидія йому |
|
Шкільне цькування, або булінг: вступ до теми |
Марія Кириленко, Києво-Святошинський центр соціально-психологічної реабілітації населення |
вчителі, батьки |
причини виникнення насильства серед дітей у школі |
|
Як подолати булінг, на думку молоді |
Проект U-report від UNICEF |
діти, учні |
думка молоді щодо того, як подолати насилля у школах |
|
Методичні рекомендації для практичних психологів і соціальних педагогів щодо профілактики насильницьких та агресивних форм поведінки серед учнівської та студентської молоді |
Листа КЗ «КОІППО" |
педагоги, учні |
щодо профілактики насильницьких та агресивних форм поведінки серед учнівської та студентської молоді |
|
1 спосіб покінчити з булінгом і знущанням в школах! |
Гленнон Дойл |
вчителі |
поради як успішно боротися з цькуванням серед школярів |
|
Булінг (цькування) у школах: як допомогти потерпілому, агресору та запобігти булінгу |
Varta1 |
вчителі, школярі |
поради як успішно боротися з цькуванням серед школярів |
|
Профілактика та подолання булінгу у закладах освіти |
Емілія Воронцова, практичний психолог, науковий співробітник ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» |
вчителі, психологи, соціальні педагоги |
причини виникнення булінгу, вплив цього явища на окрему особистість і учнівський колектив в цілому, практичні методи виявлення постраждалих та булерів, методами профілактики і втручання |
|
Соціальні проекти |
Проект "Стоп шкільний терор" ("Безпечна школа") |
Український інститут дослідження екстремізму, Управління ювенальної превенції Національної поліції, Інформаційне агентство «Главком» за підтримки Уповноваженого президента України з прав дитини |
вчителі, батьки, учні |
матеріали, дослідження про булінг в школах, поради закладів загальної середньої освіти, вчителям, батькам та учням |
|
Проект "Не смійся з мене"
Антибулінгова програма
Operation Respect Ukraine |
Програма "Повага Дією” (Operation Respect) |
вчителі,психологи, соціальні педагоги |
освітній ресурс, який допоможе у створенні безпечного та шанобливого середовища, в якому розвиток дитини може проходити без знущань, цькувань та насилля |
|
|
|
Проект "Маю право бути собою" |
Управління ювенальної превенції Департаменту превентивної діяльності Нацполіції разом із Українським інститутом дослідження екстремізму |
учні |
Про проект ювенальної поліції із протидії та попередження фізичного та морального насилля у школі |
|
Кампанія "Викресли буллінг" |
UNICEF, агентство Smartica/Skykillers |
учні, батьки, вчителі |
булінг і шляхи формування безпечного середовища (в рамках проекту для інформування дітей та батьків про булінг було створено сайт stopbullying.com.ua) |
|
Тренінги/семінари (інші заходи) |
онлайн-курс "Недискримінаційний підхід у навчанні" |
ГО "Студена" |
вчителі початкової школи |
протидія булінгу в початковій школі |
|
Тренінг/прес-конференція "Стоп булінг" |
Благодійний фонд «Kiddo» спільно з психологом Вікторією Любаревич-Тороховою |
учні, батьки, вчителі |
насилля серед учнів у школі і шляхи вирішення ситуації |
|
Зустріч Ніка Вуйчича з українськими школярами та вчителями "Безпечна школа" |
за підтримки Міністерства освіти і науки України, КМДА, телеканалу 1+1 та "Надія" |
учні, вчителі, психологи, соціальні педагоги, батьки |
булінг у школах та протидія йому |
|
Відео матеріали |
Зупиніть булінг! |
UNICEF |
батьки |
підготовка дитини до школи |
|
Як зупинити булінг: поради для батьків |
UNICEF |
батьки |
поради для батьків |
|
Як захистити дитину від булінгу |
Проект «Стоп шкільний терор» («Безпечна школа») |
батьки |
булінг, прояви та протидія йому |
|
Як ефективно боротися із булінгом у школі |
Проект «Стоп шкільний терор» («Безпечна школа») |
батьки |
булінг у школі, причини та протидія йому |
|
Медіація - крок до примирення |
проект посольства Векої Британії в Україні |
школа |
як вирішувати конфлікти з допомогою меціації |
|
Інші корисні матеріали |
Досвід Швеції у протидії булінгу |
Уповноважений з питань учнів та студентів Швеції |
учні, батьки |
захист прав учнів, які піддаються булінгу |